Uspešno poslovanje Slobodne zone Novi Sad nastavlja se i u 2024. godini.
Ministarstvo finansija donelo je Rešenje koji se Slobodnoj zoni Novi Sad odobrava početak rada na delu područja proširenja već postojeće Lokacije 7 u industrijskoj zoni Kać u okviru koje svoju delatnost obavljaju kompanije Milšped, Barry Callebaut i Lianbo Precision Techonology Serbia.
Miloš Pajović, direktor Slobodne zone Novi Sad je, zajedno sa Komisijom za utvrđivanje ispunjenosti prostornih i energetskih uslova, uslova zaštite životne sredine i drugih tehničkih uslova za rad slobodne zone, uslova za rad carinske službe kao i uslova u pogledu sprovođenja mera carinskog nadzora, dana 19. februara 2024. godine obišao Lokaciju i već postojeće i buduće korisnike Slobodne zone Novi Sad.
Komisija je izvršila pregled dokumentacije, prostorija i prostora (svako iz svoje nadležnosti) i konstatovala da je Privredno društvo za upravljanje slobodnom zonom ,,Slobodna zona Novi Sad” d.o.o. Novi Sad obezbedilo sve neophodne uslove za početak rada na delu proširenja područja slobodne zone.
Područje proširenja odnosi se na lokaciju u Radnoj zoni Kać, na površini od 11ha 75a 98m² na kojoj objekte gradi privredno društvo CTP Property Beta doo za potrebe privrednih društava Milšped, Barry Callebaut i Lianbo Precision Techonology Serbia doo. Ukupna investicija za kupovnu zemljišta i izgradnju građevinskih objekata NSE1 i NSE2 iznosi 35,9 miliona evra. Objekat NSE1 je skladišno-poslovna zgrada i namenjena je za potrebe kompanija Barry Callebaut i Milšped. Objekat NSE2 je proizvodno-skladišna zgrada i izgrađena je delom za potrebe kompanije Lianbo a delom za ostale zakupce.
Kompanija Lianbo proizvodi rotore i statore za sve vrste motora u automobilima koji se uglavnom koriste u EV pogonskim motorima, A/C sistemima, DSG motorima, ABS motorima, motorima servo upravljača, motorima pumpi za ulje, motorima sedišta itd. U fabrici u Novom Sadu ova kompanija će proizvoditi rotore i statore koji će u većini slučajeva odgovarati za sve vrste motora koji se nalaze u vozilima pre svega u klimama ali i u upravljačkom sistemu. Neki od planiranih proizvoda planirani su za Folksvagen, Maserati ali potencijalno i za Audi i druge proizvođače automobila pre svega električnih vozila, ali i kompanije TIER 1 i dobavljače kao što su Nidek, Brose, Mahle itd.
Proizvodnja rotora i statora, kao jednih od najvažnijih komponenti električnog motora, u Srbiji predstavljaće jedinstvenu tehnologiju koja do sada nije bila predmet proizvodnje u Srbiji.
Ukupna investicija kompanije Lianbo u objekat, mašine i opremu iznosiće 54,76 miliona evra zaključno sa 2025. godinom a ukupno će zaposliti 100 radnika.